ontwikkeling nieuwe identiteit en magazine Duits-Nederlandse Handelskamer

markt magazine Duits-Nederlandse Handelskamer

Opdrachtgever
De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) bevordert en ondersteunt al ruim 110 jaar de Nederlands-Duitse zakelijke betrekkingen. Als adviesonderneming biedt de DNHK de service voor ondernemingen die in het respectievelijke buurland actief willen worden of daar zakelijke contacten zoeken.

Vraag
De DNHK wilde haar ledenblad MARKT als een opzichzelfstaand merk in de markt zetten. Dit om enerzijds de huidige leden nog aan zich te binden, anderzijds om een bredere lezersdoelgroep aan te trekken.

Oplossing
Op basis van een doelgroep analyse van de DNHK heeft Studio Piraat de consumentenbehoeften ondergebracht in het archetypemodel. Van redactionele inhoud tot fotografie; alle aspecten van het blad zijn binnen het passende archetype consistent doorgevoerd. Een nieuwe identiteit, typografie, fotografie en layout in een aangepast formaat magazine zorgen voor een sterk merk.

Resultaat
Een sterk en herkenbaar magazine, zowel visueel als inhoudelijk passend bij de doelgroep. Met de groei naar 8000 magazines overstijgt het merk MARKT de status van ledenblad en claimt het de positie als één van de belangrijkste verbinders tussen Nederland en Duitsland.

ICMA Gold Award
De International Creative Media Award is een wereldwijde wedstrijd voor corporate media, boeken, design en magazines. In 2016 won Studio Piraat onder andere een Gold Award in de categorie Magazines. Datzelfde jaar won Studio Piraat ook goud in de categorie logo’s en ontvingen we een Award of Excellence.

De ICMA jury over het DNHK magazine: ‘Je voelt dat in het magazine met veel liefde voor detail gewerkt wordt. Een voorbeeld hiervan is de visualisatie van het concept “stress” door middel van typografie. Men draait en spiegelt enkele letters en het resultaat is perfect.’