een visuele stijl voor de volvo ocean race finish in den haag

volvo ocean race finish the hague 2018

Opdrachtgever
Gemeente Den Haag en Volvo Ocean Race, een jaarlijkse zeilboten race tussen nationaliteiten van over de hele wereld. In 2018 heeft deze legendarische race na 46.000 zenuwslopende zeemijlen als ‘Ultimate Destination’ de thuishaven van Studio Piraat; Finish The Hague.

Vraag
Studio Piraat is, als Haags strategisch ontwerpbureau, gevraagd om mee te doen aan een pitch voor de visuele identiteit van dit unieke evenement. Ontwikkel een herkenbare stijl en voer deze door in alle uitingen waaronder een website.

Oplossing
De pitch wonnen we, met een schitterend traject als gevolg. De deelnemende schepen die uiteindelijk in het 200-jarige Scheveningen aanleggen zijn binnen het creatieve concept als uitgangspunt genomen.

De schuine vlakverdeling staat symbool voor het zeil van de deelnemende schepen. De omkadering creëert een geheel eigen Volvo Ocean Race wereld. Herkenbaarheid met een tikkeltje groen-geel van ons eigen Den Haag. Door deze visuele stijl consistent toe te passen krijgt het event een herkenbare en avontuurlijke uitstraling.

Resultaat
Een sterk herkenbare visuele stijl zorgt voor een eenduidige en uitnodigende kader. De visuele identiteit is rondom de tijd van het evenement overal in Den Haag en omstreken terug te vinden. Van grote banners tot zuilen, met avontuur, herkenbaarheid en dynamiek als uitgangspunten in de visuele identiteit. Bekijk hier het programma en de door ons ontwikkelde website: volvooceanracedenhaag.nl

Door samen te werken met TIG Sports en Image building werd er maximaal bereik gecreëerd.