concept en identiteit

Wereldreis Door Eigen Stad

Opdrachtgever
Gemeente Den Haag

Vraag
Bedenk een concept en identiteit voor een evenement dat de verschillende culturen in Den Haag dichter tot elkaar brengt op de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie 2017.

Oplossing
Studio Piraat bedacht een toegankelijke identiteit in de vorm van een hart. De verschillende culturen van Den Haag, vertegenwoordigd door de iconen die het hart vormen, brengen de stad tot leven. De identiteit werd doorgevoerd in de uiteenlopende campagne elementen.

Om aandacht voor integratie te creëren en om de inwoners van Den Haag te stimuleren meer over elkaar te weten te komen, werd een interactief evenement georganiseerd. Het evenement was opgebouwd rondom drie thema’s: cultuur, eten en ervaring.

Resultaat
Met de deelname van 30 organisaties uit heel Den Haag en een opkomst van meer dan 3000 bezoekers was dit evenement een groot succes. De bezoekers ontdekten de stad met hop-on-hop-off bussen, fietsen en te voet. Verschillende routes leidden hen langs verscholen plekken en liet hen op een nieuwe manier kennis maken met hun stad. De bezoekers proefden wereldse keukens, leerden over andere religies, beleefden nieuwe ontmoetingen en werden uitgedaagd in de diverse workshops en activiteiten.