rebranding

een van de grootste internetknooppunten ter wereld

Soms raakt een merk door de groei door jaren heen, verdwaald in een web met alle ‘upgrades’ die worden gedaan aan de branding. Met veel, goed bedoelde, toegevoegde elementen en veranderingen in de wereld staat de inconsistentie en onduidelijkheid al snel om de hoek. Dit was voor AMS-ix, een van de grootste internetknooppunten, de aanleiding om door Studio Piraat hun branding te laten op schonen.

strategie

connecting the dots

Om consistentie aan te brengen in het gebruik van je branding, moeten er keuzes gemaakt worden. De eenvoud opzoeken kan hierbij erg helpen. Voor AMS-ix deden wij dit ook, we analyseerde alle merkelementen. Met de strategie die AMS-ix zelf heeft neergezet als uitgangspunt ontstond het “connecting the dots” concept. Dit staat voor alle internet “dots” die zij verbinden, maar ook aan het samenbrengen van alle gebruikers, de mens. Jij en ik, verbonden door het internet.

Play

Ontwerp

een brand systeem dat AMS-IX en hun klanten verbindt

“Connecting the dots” is het uitgangspunt geweest voor de subtiele vormentaal die gebruikt wordt als stijlelement in de achtergrond, maar ook dient als basis voor de iconen en een uitgebreid gridsysteem.

Met respect naar het oude, maar een vooruitkijkende blik draaiden we de focus van AMS-ix’ kleurenpalet 180 graden. Waar eerst de focus lag op oranje, daar neemt het blauw nu de overhand, met oranje als een elegante en opvallende tegenhanger.

resultaat

een dynamische identiteit vastgelegd in een brandbook

Een modern, vriendelijk en dynamische identiteit vastgelegd in een brandbook. Dit brandbook geeft iedereen binnen AMS-ix (inclusief onszelf als ontwerppartner) houvast maar ook ruimte om te creëren zonder het karakter van het merk te verliezen.