The all-in-one video platform, endlessly supported by their experts.

Blue Billywig heeft alles wat je nodig hebt om jouw video strategie naar het volgende niveau te tillen. In de essentie faciliteren ze groei. Of dit nou op het gebied van views, monetisation of customer support is; met hun eindeloze aanbod aan functies en tools bieden ze een all-in-one video platform.

Ook weten ze dat echte magie alleen ontstaat met samenwerking. Daarom staan hun experts altijd klaar om je te supporten in het realiseren van jouw video visies.

strategie

The friendly sage

De ultieme branding lost een paradox op. Het brengt elementen samen die voorheen onmogelijk leken en laat deze vanzelfsprekend voelen. 

De paradox die Blue Billywig overbrugt zit hem in het volgende:
enerzijds willen klanten zelf aan de slag met een videoplatform dat oneindige mogelijkheden biedt, anderzijds ervaren ze vaak de latente behoefte aan hulp en ondersteuning in het selecteren en toepassen van de juiste functies om hun visie te realiseren. 

Dit is waar Blue Billywig zijn bestaansrecht vindt. Het platform voorziet in alle functionaliteiten die een klant kan wensen en biedt gedurende het hele proces deskundige ondersteuning.

Play

ontwerp

Het platform, de support en de klant

Voor Blue Billywig deden wij een redesign, waarbij we het logo, hun vormentaal en website onder handen hebben genomen. Het logo bestaat uit drie lagen: het platform is de basis, daarboven ligt de support-laag en bovenop de klant. De klant profiteert van zowel het platform als de support wat resulteert in een maximaal resultaat uit zijn/haar video’s. De vorm en de richting van deze drie simpele lijnen creëren het gevoel van zo’n positieve impact.

Vanuit dezelfde filosofie is de vormentaal ontstaan. Deze bestaat uit de platform/support-laag en een klant-laag en zijn altijd vormgegeven door één volvlak en één lijn. De één gerond, de ander recht. Iedere uiting krijgt hierdoor een optimistisch en menselijk karakter. Het kleurenpalet en de eigenzinnige typografie dragen hieraan bij.

Ook de kleuren hebben hun eigen functie. De blauw, groen en geel zijn de basis merkkleuren en worden als equivalenten afgewisseld door de gehele identiteit. De rode tint wordt gebruikt als call-to action en het hemelsblauw als hyperlink. Vervolgens zorgen de nachtblauw, en twee tinten grijs voor stabiliteit en rust in het merk.

Play

website/UX

The Online Video Platform that helps you interact

De website van Blue Billywig is erg omvangrijk en vroeg daarom om een duidelijk hiërarchie met visuele herkenningspunten. Dit hebben we als volgt gedaan. Als eerste heeft iedere module een eigen kleur (blauw, groen of geel) waardoor iedere informatiesectie in één oogopslag helder is. Vervolgens  zorgen de verschillende (gekleurde) informatiekaders en de duidelijke teksthiërarchie ervoor dat de hoeveelheid informatie behapbaar is en niet als overweldigend voelt.

Daarnaast is de vormentaal consistent ingezet door de gehele website. Ieder gerond vlak of lijn wordt ondersteund door een rechte lijn of balk. Dit maakt dat de website naast functioneel en toegankelijk is, ook fijn om naar te kijken en rond te kijken.