Durf, daadkracht en doorzettingsvermogen

Voor de derde editie op rij mochten we de campagne voor de tweejaarlijkse KW1 prijzen vormgeven. Deze prestigieuze onderscheidingen worden door niemand minder dan Koningin Maxima uitgereikt aan de meest succesvolle Nederlandse bedrijven voor hun durf, daadkracht en doorzettingsvermogen.

strategie

Een ontwerp dat zowel prestigieus als vrijzinnig voelt

De uitdaging van het ontwerp voor de KW1 prijzen zit hem in het aanspreken van zowel de gevestigde grootbedrijven als de jonge entrepreneurs. Ondernemingen die al een tijdje in het veld zitten hebben hoogstwaarschijnlijk al een aantal uitnodigingen voorbij zien komen, en zullen geprikkeld en verrast willen worden. Aan de andere kant staan de nieuwe innovatievelingen die waardering en erkenning zoeken binnen hun vakgebied. Met andere woorden, hoe creëren we een beeld dat zowel prestigieus als vrijzinnig voelt?

ontwerp

Het samenbrengen van twee werelden

Door dit contrast te benadrukken in plaats van tegen te werken vonden we een verrassende balans tussen historie en actualiteit. Dit deden we door een moderne draai te geven aan het monogram van Koning Willem I. Het strakke lettertype in combinatie met de 17e-eeuwse schilderijen, draagt bij aan deze tegenstelling.

Dit concept trokken we door in ons printwerk. Omdat geselecteerd worden voor de KW1 prijzen al een eer op zich is, hebben we ervoor gekozen de uitnodiging vorm te geven als officiële nominatie. We voegden een pin toe waarmee hij aan de muur bevestigd kan worden als pronkstuk. Ook het papier met parelmoer glans benadrukt het idee van luxe. Daartegenover speelden we met de moderne geometrische vormen van het logo voor het patroon op de cover. Zelfs de pin combineert verfijnd goud met het strakke design van de kroon en brengt op deze manier twee werelden samen.

resultaat

Een combinatie van luxe en eigenzinnigheid

De verfrissende combinatie van luxe en eigenzinnigheid zorgt ervoor dat deze nieuwe campagnestijl precies de juiste snaren raakt bij de doelgroepen van de KW1 prijzen. Zowel in het ontwerp als in de materiaalkeuze wordt gebruik gemaakt van dit contrast en is de merkbeleving tot in de puntjes uitgedacht.

Play

2018 tot 2020

Voorgaande edities

Ook in 2020 en 2018 gaven wij een invulling aan de campagne voor de KW1 prijzen. Met de vormgeving van de 2018-editie behaalden we zelfs de eerste plaats in de International Creative Media Awards (ICMA). Hoewel het uitgangspunt niet verandert, vinden we altijd een nieuwe invalshoek om het campagnebeeld van de KW1 prijzen op een verrassende manier vorm te geven.