Detacheren is ons werk, jouw geluk onze missie

“Wat maakt jou gelukkig in het leven?”, de eerste zin op de homepage van Flexwise komt meteen tot de kern. Als detacheerbureau specialiseren ze in het samenbrengen van senior gemeentelijk adviseurs met passende opdrachtgevers. Wat hen onderscheid van concurrenten is hun gepassioneerde focus op het geluk van hun collega’s. Als medewerker van Flexwise word je onder hun vleugel genomen en blijf jij altijd in beeld. Deze eigenschappen legden wij vast in de nieuwe merkidentiteit van Flexwise.

strategie

Jouw gelukt maakt impact

Bij Flexwise geloven ze dat een gelukkig mens telt voor twee. Voor hen is detachering een people’s business waarin het geluk van hun adviseurs impact maakt op het werk dat zij verrichten. Hierdoor is Flexwise een empathische en toegewijde organisatie met een passie voor werkplezier. Zo weten zij hoe belangrijk arbeidsvoorwaarden en vrijheid zijn om een goede privé-werkbalans te waarborgen. Met deze deze kennis en meer dan een decennium aan expertise ontfermen zij zich over hun adviseurs.

ontwerp

De karakteristieke vleugellijn verwijst naar hun betrokkenheid

Het onder de vleugel nemen van hun collega’s vormde het uitgangspunt voor de visuele vertaling van Flexwise. De vleugelvorm is niet alleen terug te vinden in het logo, waar de drie elementen symbool staan voor Flexwise als organisatie, hun medewerkers en hun cliënten, ook in de opmaak van uitingen verwijst de karakteristieke vleugellijn naar hun betrokkenheid.

 

De typografie van Flexwise wordt getekend door een klassiek font in een moderne jas. Hij is luxe, krachtig, maar ook rustig en toegankelijk. Dit combineren we met een kleurenpalet dat warmte en professionaliteit uitdraagt, representatief voor hun toegewijde en beschermende karakter.

Deze grafische elementen worden ondersteund door beelden die hier perfect op aansluiten. Het focuspoint ligt hierbij altijd op één hoofdpersoon, om het maatwerk van Flexwise te benadrukken. Ook hier keren de warme tinten terug in combinatie met een ongedwongen, rustige sfeer.

Cases

Uit eerste hand laten zien hoe Flexwise hun ambities realiseert

Soms is het beter om je verhaal niet alleen zelf, maar juist door collega’s te laten vertellen. Omdat bij Flexwise het geluk van hun medewerkers voorop staat, zijn hun ervaringen essentieel in het vinden van de juiste opdrachtgevers. Daarom besloten we deze ervaringen een grote rol te laten spelen in hun website en online identiteit. We namen interviews af met Flexiwse collega’s en vakgroephoofden, maar ook met de twee oprichters, André en Joost, om uit eerste hand te laten zien hoe Flexwise hun ambities realiseert.

Play
Play

resultaat

Warmte en toegankelijkheid worden aangevuld met rust en professionaliteit

De nieuwe merkidentiteit van Flexwise laat zien hoe zij zich met toewijding en passie richten op het vinden van de best passende opdrachten voor hun collega’s. De warmte en toegankelijkheid in kleur en beeld worden aangevuld met rust en professionaliteit in opmaak en typografie en laten zo de balans zien die Flexwise biedt.

Play