Samenbrengen van klanten, leveranciers en partners

In 2019 schakelde AMS-IX, het grootste internetknooppunt ter wereld, ons in om hun brand identity aan te scherpen. In het verlengde hiervan mochten wij ook de stijl voor hun jaarlijkse evenement verzorgen: MORE-IP. Op dit evenement brengen zij klanten, leveranciers en partners samen in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam, om te luisteren naar inspirerende sprekers, ideeën uit te wisselen en te netwerken. 

strategie

uitbouwen van het AMS-IX merk, zonder verlies van herkenbaarheid

De uitdaging in dit ontwerp lag in het uitbouwen van het AMS-IX merk, zonder dat het zijn herkenbaarheid zou verliezen. Daarnaast moest de stijl het verbindende karakter van AMS-IX en het evenement uitstralen. Tegelijkertijd vroegen de uiteenlopende uitingen om een prikkelende en dynamische vormgeving die uitnodigt en interesse opwekt.

Play

ontwerp

Spelen met kleurhiërarchie

Om de continuïteit vanuit het AMS-IX merk te waarborgen maakt de evenementenstijl gebruik van de AMS-IX huisstijlkleuren en typografie. Om toch de MORE-IP stijl te onderscheiden van het hoofdmerk hebben we het kleurenpalet omgedraaid in hiërarchie. We kozen voor de frisse groene highlightkleur, ondersteund door het kenmerkende AMS-IX oranje.

Naast het herziene kleurenpalet is de MORE-IP stijl aangevuld met subtiele elementen. We creëerden een modulair woordmerk bestaande uit een flexibel koppelteken en een draaiend laadicoon die zich beide aanpassen aan hun omgeving. Het laadicoon dient als een visueel middelpunt en trekt omliggende cirkels aan als een magneet. De omliggende cirkels verschillen in grootte en positie en zorgen samen voor een natuurlijke interactie.

Play

Deze dynamische visualisatie van het samenbrengen van internetspecialisten leent zich goed voor zowel statische printuitingen als digitale animaties. Zelfs in klein gebruik maakt het icoon impact door zijn eenvoud en onderscheidende kleur.

Play

Resultaat

Een herkenbare stijl met zichtbare relatie tot het hoofdmerk

Om het event te promoten creëerden we uiteenlopende uitingen. Zowel digitaal als fysiek zorgen een minimale inzet van elementen voor een herkenbare stijl, met een nog zichtbare relatie tot het hoofdmerk.