een dynamisch merk voor een dynamisch product

Een nieuwe vorm van software-levering uitleggen in een visuele identiteit. Een complexe maar leuke uitdaging. Want hoe kan je visuele identiteit bijdragen aan het positioneren van een bedrijf dat continu met innovatie bezig is?

strategie

modeling your future

Novulo herdefinieert de manier van softwarelevering. Met de introductie van één enkel softwareplatform dat organisaties helpt om naar eigen inzicht hun toekomst vorm te geven. Eén platform dat innovatie in de hele organisatie stimuleert. Zie het platform als een telefoon; één platform voor al je bedrijfsapplicaties. Data real-time gekoppeld en gestroomlijnd. Om tot de identiteit te komen pakten we de rode draad van het verhaal om vanuit de vormentaal die het platform uitlegt, toe te werken naar een logo. The other way around… maar het doel heiligt de middelen.

Ontwerp

een ontwerp dat zich altijd aan de behoeften aanpast

Het moduleren van bedrijfssoftware, zodat op de centimeter in de behoeftes kan worden voorzien en er nooit overbodige software is, is de grootste USP van Novulo. Dit is vertaald is een elegante antraciete huisstijl met bolletjes die de applicaties visualiseren. Deze bolletjes worden altijd geplaatst binnen een kader dat het platform symboliseert, dat staat voor de behoefte. Wordt het platform/behoefte groter, dan wordt een extra bol/applicatie ingepast. De flexibiliteit van het moduleren is ook teruggekomen in het aantal woordmerk varianten en de beeld- en vormentaal.

resultaat

tijdloos, onderscheidend en opvallend door eenvoud

Een tijdloze visuele identiteit die onderscheidend, opvallend door eenvoud en elegant is binnen de high-tech IT-branche waar Novulo zich in bevindt.