Redefining solutions

Oplossingen bieden voor de technische sector, dat is wat Technolution doet. Maar hoe kan je zowel de technische als de menselijke kant laten zien in een merk?

Strategie

De balans tussen een innoverend technische uitstraling en de mensgerichte aanpak.

De strategische kant in dit traject was kort, maar efficiënt. We gingen opzoek naar balans. De balans tussen technologie, de innovatie in oplossingen en de doelgroep vonden we in de pay-off “Redefining solutions”. De balans tussen een innoverend technische uitstraling en de mensgerichte aanpak vonden we in de beeld- en vormentaal.

Ontwerp

Een krachtig logo met eindeloze mogelijkheden, maar altijd op maat.

Technolution biedt technische ‘solutions’ op maat. Deze ‘op maat’ visie is doorvertaald in doeltreffende eenvoud. Een krachtig logo met eindeloze mogelijkheden, maar altijd op maat. De T van Technolution is als basis genomen. Opgebouwd vanuit drie geometrische vormen. Deze basisvormen geven de stijl vele mogelijkheden in de vormentaal, zonder dat het zijn herkenbaarheid verliest. Het kleurenpalet, bestaande uit zwart en fel maar toch warm geel, claimt een sterke herkenbare positionering in de markt.

Waar het beeldmerk stoer, herkenbaar en krachtig is – maar toch elegant door zijn eenvoud – daar vult het woordmerk het beeldmerk perfect aan. Het woordmerk heeft een menselijk karakter door het contrast in lijndiktes én rondingen & hoeken te combineren. Door kleine toegepaste accenten en de spatiëring heeft het woordmerk een digitaal jasje aangetrokken.

Resultaat

Een herkenbare, krachtige en dynamische identiteit.

De toepassende gelaagdheid in het nieuwe Technolution logo zit hem vooral in de kracht van eenvoud. Want dat hoort een oplossing te zijn voor de klant: eenvoudig.