De kortste weg naar een veilige omgeving

Iedere levensfase kent een behoefte aan veiligheid. Van een veilige omgeving voor je eerste huisdier of kind tot een fijne en begaanbare woning op je oude dag, veiligheid vormt de basis voor een onbezorgd leven. Hoe je dit het makkelijkst realiseert? Het antwoord is Veilig.nl, dé webshop met Nederlands veiligste producten. Met hun expertise, aanbod en overzicht, bewandel je de kortste weg naar een veilige omgeving. Wij mochten als lead agency aan de slag om dit mooie merk te verwezenlijken.

Play

strategie

Expertise en zorgzaamheid staan centraal in hun ambitie om een klant te ontzorgen

Om de identiteit van een merk te bepalen is het van belang om te kijken naar onderscheidende eigenschappen. Deze eigenschappen kunnen worden vergeleken met menselijke karaktertrekken zoals verwondering, eigenwijsheid of optimisme. Voor Veilig.nl was dit simpel. Hun expertise en zorgzaamheid staan centraal in hun ambitie om een klant te ontzorgen door ze stap voor stap door hun brede aanbod aan veilige producten te leiden. Aan de hand van deze archetypes definieërden we samen met hen hun visie, missie, ambitie en beloftes. Bij Veilig.nl bestaan deze beloftes uit eenvoud, een volledig assortiment, aanbod voor ieder budget en kennis en hulp in 1 pakket. Met deze identiteit als uitgangspunt gingen we aan de slag met een kenmerkende visuele vertaling.

ontwerp

Het vinkje verwijst zowel naar een checklist, als naar een beveiligers badge

Het logo van Veilig.nl speelt een belangrijke rol in hun huisstijl en vormentaal. Het beeldmerk dat bestaat uit de “V” is zo vormgegeven dat het een link legt naar een vinkje. Dit vinkje kan zowel worden geassocieerd met een checklist als met een beveiligers badge. Door afgeronde vormen in plaats van scherpe hoeken te gebruiken wordt het gevoel van veiligheid bevestigd.

Deze afgeronde hoeken zijn doorgevoerd in de grafische elementen die worden gebruikt in het grid van de huisstijl. Hierbij is een kleurenpalet gekozen om een aangenaam en overzichtelijk beeld te creëren. De hoofdkleuren: donkerblauw, grijs en veilig blauw, worden gebalanceerd door consistent gebruik van wit om rust en ruimte te scheppen. 

De uitingen van Veilig.nl worden niet alleen gekenmerkt door de herkenbare vormentaal, ook de beelden zijn zorgvuldig gekozen. Omdat veiligheid voorop staat, worden in foto’s niet alleen producten maar ook de gebruikers en hun omgeving afgebeeld. Door het gebruik van lichte en menselijke beelden met warme tinten dragen de foto’s bij aan een kalme en authentieke sfeer. 

Tom

Als een goede buur biedt Tom persoonlijke begeleiding aan bezoekers op hun weg naar een veilige omgeving

Om de identiteit van Veilig.nl een persoonlijk gezicht te geven riepen we Tom in het leven. Dit zelfverzekerde en vriendelijke karakter vervult de rol van product specialist tijdens je bezoek aan hun webshop. Tom is een stoer figuur, handige harrie, en zorgzame vader die in zijn riem voor elk veiligheidsprobleem een oplossing meedraagt. Als een goede buur biedt Tom persoonlijke begeleiding aan bezoekers op hun weg naar een veilige omgeving. Om het karakter van Veilig.nl te verwezenlijken in dit karakter maakten we verschillende schetsen. De een met nadruk op het vriendelijke zorgzame aspect, en de ander zelfverzekerd en betrouwbaar. In de laatste versie vond Tom zijn visuele vertaling.

 

Levensfase checklist

Zo zien klanten direct waar ze aan toe zijn

We willen het merk van Veilig.nl volledig tot zijn recht laten komen, en daarvoor moet niet alleen de buitenkant maar ook de inhoud in lijn zijn met hun identiteit. Daarom bedachten we voor hen de levensfase checklist. Met deze handige widget kunnen bezoekers aangeven voor welke levensfase zij producten zoeken. Vervolgens kunnen ze afvinken wat ze al in huis hebben en worden de overige producten op maat voor hen uitgezocht. Om ook dit element in een typisch ‘veilig’ jasje te steken, creëerden we stillevens van de verschillende levensfases, in de stijl van onze product specialist Tom. Zo zien klanten direct waar ze naar op zoek zijn.

Play

resultaat

Doeltreffend en gebruiksvriendelijk

Samen met Veilig.nl brachten wij hun merkidentiteit tot leven. Het persoonlijke, ontzorgende en georganiseerde karakter van de webshop is tot in de kleinste details uitgewerkt. Door ons doortastende design, verzekerd veilig.nl je niet alleen van een veilige omgeving, maar ook van de meest gebruiksvriendelijke ervaring.