Volvo Ocean Race finish The Hague 2018

Gemeente Den Haag en Volvo Ocean Race, een jaarlijkse zeilboten race tussen nationaliteiten van over de hele wereld. In 2018 heeft deze legendarische race na 46.000 zenuwslopende zeemijlen als ‘Ultimate Destination’ de thuishaven van Studio Piraat; Finish The Hague.

Den Haag

The Ultimate Destination

Studio Piraat is, als Haags strategisch ontwerpbureau, gevraagd om mee te doen aan een pitch voor de visuele identiteit van dit unieke evenement. Ontwikkel een herkenbare stijl en voer deze door in alle uitingen waaronder een website.

De pitch wonnen we, met een schitterend traject als gevolg. De deelnemende schepen die uiteindelijk in het 200-jarige Scheveningen aanleggen zijn binnen het creatieve concept als uitgangspunt genomen.

ontwerp

herkenbare vlakverdeling en typografie met een tikkeltje groen-geel van ons eigen Den Haag

De schuine vlakverdeling staat symbool voor het zeil van de deelnemende schepen. De omkadering creëert een geheel eigen Volvo Ocean Race wereld. Herkenbaarheid met een tikkeltje groen-geel van ons eigen Den Haag. Door deze visuele stijl consistent toe te passen krijgt het event een herkenbare en avontuurlijke uitstraling.

resultaat

een avontuurlijke, sterk herkenbare en dynamische branding

De herkenbare visuele stijl zorgt voor een eenduidig en uitnodigend kader. De visuele identiteit is rondom de tijd van het evenement overal in Den Haag en omstreken terug te vinden. Van grote banners tot zuilen, met avontuur, herkenbaarheid en dynamiek als uitgangspunten in de visuele identiteit.

Door samen te werken met TIG Sports en Image building werd er maximaal bereik gecreëerd.