WeFurn, You Work

WeFurn, een start-up, verzorgt duurzame, ergonomische werkplekken voor een vast en betaalbaar bedrag per maand. Een veelzijdig en modern bedrijf met een veelzijdige en moderne branding. In taal, vorm én beeld.

strategie

vloeit voort uit de deeleconomie

Waar begin je met het opzetten van een niet bestaand merk? Een stevige merksessie natuurlijk! De gedachte waaruit het hele bedrijf is opgebouwd, is: delen in plaats van kopen. Dit uitgangspunt voor de branding vloeit voort uit de deeleconomie, een trend binnen de circulaire economie. Het is een gedachte waarbij grondstoffen bespaard blijven en tijdelijk gebruiken, in plaats van langdurig bezitten, het idee is.

De naam WeFurn staat voor ‘We furniture your office’. Met de korte pay-off ‘You work’ vormt ‘WeFurn, You Work’ ook direct een merkbelofte. We namen deze ontzorgservice als kern van de inhoudelijke merkidentiteit, en verwerkten dit in een compleet merkpaspoort.

“Wij regelen je werkplek, dan kan jij je focussen op wat er echt toe doet: je business draaiende houden.”
– aldus WeFurn co-founder Wilbur van der Velde.

Play

ontwerp

een identiteit die op rolletjes loopt

Vanuit het merkpaspoort is het idee voor het logo voortgekomen. De W van het logo is geïnspireerd op de vloeiende beweging van circulaire economie. Met de flexibiliteit van de service die WeFurn levert én is indirect een knipoog naar een rollend bureaustoelwieltje.

Alle marketingmaterialen zijn voorzien van een FSC-keurmerk, het bewuste bewijs van duurzaamheid. We kozen voorolifantsgras-papier, een soort die zich uitstekend leent als vervanging van normaal papier, welke groeit ter bevordering van het natuurlijke landschap naast luchthaven Schiphol.

We creëerden een vormentaal van kleurblokken als achtergrond om zo aan de ene kant tegenwicht te geven aan de ronde vormen binnen het woord- en beeldmerk.

resultaat

van visitekaartje tot animaties

De branding en gedachtegang van WeFurn is doorvertaald in alle middelen die nodig zijn voor het opzetten van een onderneming. Van visitekaartje, brochure, briefpapier, website, animatie tot alle marketingmaterialen.

“Iedereen verdient het om ergonomisch te werken. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt. Waarom aanschaffen als we ook kunnen delen? Deze gedachte hebben Studio Piraat en alle andere betrokkenen partijen tot in de puntjes bewaakt in alles wat gecreëerd is. Wij zijn er erg trots op!”

Annemarie van der Velde WeFurn co-founder