next generation low code platform

insPiraatie

Wat houdt ons bezig? En wat valt ons op? Laat je inspireren op onze InsPiraatie pagina!

Novulo

opdrachtgever

Novulo herdefinieert de manier van softwarelevering. Met de introductie van één enkel softwareplatform dat organisaties helpt om naar eigen inzicht hun toekomst vorm te geven. Eén platform dat innovatie in de hele organisatie stimuleert. Zie het Novulo platform als een telefoon, één platform voor al je bedrijfsapplicaties. Data real-time gekoppeld en gestroomlijnd.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om een tijdloze, stijlvolle en modulaire visuele identiteit te maken die de USP’s van het platform visualiseren.

proces

Het moduleren van bedrijfssoftware, zodat op de centimeter in behoeftes wordt voorzien en er nooit overbodige software is, is de grootste USP van Novulo. Dit is vertaald is een elegante antraciet huisstijl met verschillende bolletjes die de applicaties visualiseren. Deze bolletjes worden altijd geplaatst binnen een kader; het platform, ook wel de behoefte. Wordt het platform/behoefte groter, dan wordt een extra bol/applicatie ingepast. De flexibiliteit van het moduleren is ook teruggekomen in het aantal woordmerk varianten en de beeld-en vormentaal.

resultaat

Een tijdloze visuele identiteit die onderscheidend, opvallend door eenvoud en elegant is binnen de high-tech IT-branche waar Novulo zich in bevindt. Doorvertaald in diverse huisstijlmiddelen, een huisstijlhandleiding en een website. Een project waar alle piraten trots op zijn.

www.novulo.com

 

launch!

opdrachtgever

Als ‘international full-service HR consultancy company’ is launch! gespecialiseerd in het ontzorgen van complexe IT en HR transformaties binnen grote bedrijven zoals de NS en Heineken.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om een nieuwe visuele identiteit voor launch! te ontwikkelen. Een identiteit die het internationale maar ook het persoonlijke karakter weergeeft.

proces

De nieuwe visuele identiteit is gebaseerd op een uitgebreid merkpaspoort. Vanuit deze strategische basis is een toegankelijke en ambitieuze visuele vertaling gecreëerd van de nieuwe payoff: We’re moving forward together.

resultaat

Een lineair stijgend vlak met een frisse gradiënt symboliseert de groeicurve die launch! mogelijk maakt met een samenwerking. Het lowercast lettertype maakt de identiteit zowel toegankelijk als eigenzinnig. In combinatie met een dynamisch iconenset, internationale steden verwerkt in fotografie en een stevig maar subtiel lettertype creëerde we een visuele omgeving die in lijn staat met de torenhoge ambities van launch!

visit: www.meetlaunch.com

vredespaleis – carnegie stichting

opdrachtgever

De Carnegie Stichting, opgericht door Andrew Carnegie, opende in 1913 het Vredespaleis in Den Haag. Deze tempel van vrede en recht gaven wij ruim 100 jaar later een nieuwe visuele identiteit. Een identiteit die de geschiedenis (Carnegie) en de toekomst (werken aan vrede) verbindt. Het Vredespaleis is namelijk vele malen meer dan alleen een mooi gebouw.

van inspiratie naar vorm

Een gebalanceerde identiteit voor een prestigieuze organisatie. Vereeuwigd in de vorm van zegel; rond en gedetailleerd. De buitenste ring van het logo is geïnspireerd op het ronde embleem op de marmeren vloer van het paleis. De sterren in de ring symboliseren de lijfspreuk van het Vredespaleis: “De zon der gerechtigheid zal ons verlichten”.

De 100 jaar oude typografie op diezelfde vloer inspireerde de keuze voor de elegante schreefletter, gecombineerd met een strak en modern lettertype.

instanties binnen het Paleis

De lijntekening van het Vredespaleis heeft een centrale rol binnen het logo. Het refereert naar de verbindende kracht van het gebouw en van de Carnegie Stichting die vier belangrijke instanties huisvest. Ook zorgt het voor een samenhangende en herkenbare beeld- en vormentaal.

compositie

Voor het beeldmerk namen we het gebouw als inspiratiebron. Voor de overige vormgeving en compositiestijl baseerde we ons op het gecentreerde ontwerp van de tuin. Daarnaast zijn de kleuren van de nieuwe visuele stijl te herleiden naar natuurlijke elementen uit de tuin en materialen van het Vredespaleis. Water, rozen, aarde en bakstenen om maar enkele voorbeeld te noemen.

resultaat

Een uniforme uitstraling is essentieel voor een sterke internationale positionering.  Het Vredespaleis als basis voor Vrede door Recht vormden de fundering voor de nieuwe visuele identiteit van dit internationaal cultureel erfgoed.

“Elke lijn in het beeldmerk heeft een betekenis en straalt uit waar wij als Carnegie Stichting Vredespaleis voor staan”Erik de Baedts, directeur van het Vredespaleis.

“Door de gestructureerde en tegelijkertijd praktische aanpak van Studio Piraat konden wij de nieuwe huisstijl binnen drie maanden gezamenlijk vormgeven. Wij zijn trots op het resultaat!”Claudia Jansen Beleidsmedewerker PR en communicatie bij de Carnegie Stichting – Vredespaleis

insPiraatie in de mail?

Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Via de insPiraatie houden we ons netwerk op de hoogte over onze projecten, studio nieuwtjes en meer. Schrijf je in en je bent helemaal bij!