een strategisch vernieuwde identiteit voor vereniging gehandicaptenzorg nederland

insPiraatie

Wat houdt ons bezig? En wat valt ons op? Laat je inspireren op onze InsPiraatie pagina!

vgn vereniging gehandicaptenzorg nederland

Opdrachtgever
VGN Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland. Mensen met een beperking moeten het leven kunnen leiden dat zij willen. Daar zet de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) zich voor in. Dat doel bereiken ze door organisaties in de gehandicaptensector te ondersteunen, door een maatschappelijke positie in te nemen en door innovatieve ontwikkelingen te stimuleren en beschikbaar te maken.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om een restyle van de identiteit, die dichter bij de kern van VGN blijft: verantwoorde zorg en ondersteuning leveren aan hen die het nodig hebben.

Oplossing
Vanuit een interactieve merkensessie is toegewerkt naar een praktische en begrijpbare visuele identiteit. In deze identiteit staat vriendelijkheid en toegankelijkheid centraal, wat overeenkomt met de diensten van VGN. Deze pijlers zijn terug te zien in de afgeronde hoeken en het onderkast lettertype dat gebruikt is voor het beeldmerk. Het nieuwe kleurenpalet is fris. Tevens zorgen deze kleuren en nieuwe visuele identiteit voor een vriendelijke en herkenbare uitstraling.

Resultaat
Een identiteit waarin VGN zich herkent. De kracht van de identiteit ligt in de nuances die zorgen voor een zacht en zorgzaam uiterlijk; de ronde hoeken, nieuwe typografie, kleurenpalet en de onderkast lettertype zorgen voor toegankelijkheid. Een identiteit die herkenbaar is en goed toepasbaar is op alle uitingen van VGN.

 

‘We zijn ontzettend blij dat we Studio Piraat in de arm hebben genomen bij het vernieuwen van onze huisstijl. Hier werken ├ęchte merkdenkers die de kunst van het vak beheersen om met subtiele verbeteringen een huisstijl een geheel nieuwe uitstraling te geven. We zijn dik tevreden over zowel het resultaat als de samenwerking!’
– Inge Wichink Kruit, communicatieadviseur VGN

PEP Den Haag

Opdrachtgever
PEP Den Haag is een kenniscentrum met als aandachtsgebieden o.a. participatie van burgers, diversiteit en gelijkheid, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Als verbindende schakel analyseert, vertaalt, bundelt en verheldert PEP informatie voor vrijwilligersorganisaties, professionals in zorg, welzijn, politiek of bedrijfsleven.

Vraag
Na een fusie van een aantal stichtingen en een veranderende vraag vanuit het werkveld was PEP Den Haag op zoek naar het antwoord op de vraag “wie zijn we en wat doen we?” en vooral hoe wordt dit zichtbaar.

Oplossing
Het intern en externe (visueel) onderzoek vormde de basis voor het nieuwe positioneringsplan, de toekomstige merkstrategie en de visuele strategie van PEP Den Haag.

Resultaat
Een helder vertrekpunt voor PEP Den Haag waarmee de organisatie verder kan bouwen aan haar visuele merkidentiteit. Een sterk onderbouwde nieuwe visuele identiteit.

insPiraatie in de mail?

Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Via de insPiraatie houden we ons netwerk op de hoogte over onze projecten, studio nieuwtjes en meer. Schrijf je in en je bent helemaal bij!