next generation low code platform

insPiraatie

Wat houdt ons bezig? En wat valt ons op? Laat je inspireren op onze InsPiraatie pagina!

Novulo

opdrachtgever

Novulo herdefinieert de manier van softwarelevering. Met de introductie van één enkel softwareplatform dat organisaties helpt om naar eigen inzicht hun toekomst vorm te geven. Eén platform dat innovatie in de hele organisatie stimuleert. Zie het Novulo platform als een telefoon, één platform voor al je bedrijfsapplicaties. Data real-time gekoppeld en gestroomlijnd.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om een tijdloze, stijlvolle en modulaire visuele identiteit te maken die de USP’s van het platform visualiseren.

proces

Het moduleren van bedrijfssoftware, zodat op de centimeter in behoeftes wordt voorzien en er nooit overbodige software is, is de grootste USP van Novulo. Dit is vertaald is een elegante antraciet huisstijl met verschillende bolletjes die de applicaties visualiseren. Deze bolletjes worden altijd geplaatst binnen een kader; het platform, ook wel de behoefte. Wordt het platform/behoefte groter, dan wordt een extra bol/applicatie ingepast. De flexibiliteit van het moduleren is ook teruggekomen in het aantal woordmerk varianten en de beeld-en vormentaal.

resultaat

Een tijdloze visuele identiteit die onderscheidend, opvallend door eenvoud en elegant is binnen de high-tech IT-branche waar Novulo zich in bevindt. Doorvertaald in diverse huisstijlmiddelen, een huisstijlhandleiding en een website. Een project waar alle piraten trots op zijn.

www.novulo.com

 

Invictus Games The Hague 2020

opdrachtgever

Invictus Games Den Haag 2020 presented by Jaguar Land Rover. Dit is een internationaal sportevenement voor fysiek en/of mentaal gewonde militairen.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om dit event te voorzien van een ‘typical Dutch look’.

proces

Na London, Orlando, Toronto en Sydney is Den Haag de trotse gastheer van de 5e editie van de Invictus Games. Die Hollandse trots én de kracht van sport vormen de uitgangspunten voor het creatieve concept.

resultaat

En wat is er Hollandser dan de combinatie van oranje en tulpen?

Deze twee elementen zijn combineert in een dynamische identiteit waarbij overwinning en het vieren ervan zijn verbeeld in het grafische lint. De nieuwe visuele identiteit vormt een passende aanvulling op het sterke merk dat de Invictus Games is.

launch!

opdrachtgever

Als ‘international full-service HR consultancy company’ is launch! gespecialiseerd in het ontzorgen van complexe IT en HR transformaties binnen grote bedrijven zoals de NS en Heineken.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om een nieuwe visuele identiteit voor launch! te ontwikkelen. Een identiteit die het internationale maar ook het persoonlijke karakter weergeeft.

proces

De nieuwe visuele identiteit is gebaseerd op een uitgebreid merkpaspoort. Vanuit deze strategische basis is een toegankelijke en ambitieuze visuele vertaling gecreëerd van de nieuwe payoff: We’re moving forward together.

resultaat

Een lineair stijgend vlak met een frisse gradiënt symboliseert de groeicurve die launch! mogelijk maakt met een samenwerking. Het lowercast lettertype maakt de identiteit zowel toegankelijk als eigenzinnig. In combinatie met een dynamisch iconenset, internationale steden verwerkt in fotografie en een stevig maar subtiel lettertype creëerde we een visuele omgeving die in lijn staat met de torenhoge ambities van launch!

visit: www.meetlaunch.com

koninklijke vnci

Opdrachtgever

VNCI, de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie, ontving dit jaar het Predicaat ‘Koninklijk’. Als het platform waar waarin chemische bedrijven in Nederland met elkaar samenwerken voor een bloeiende chemische industrie, verdiend deze koninklijke vereniging ook een koninklijk beeldmerk.

Vraag

Om deze koninklijke status te onderstrepen zocht VNCI naar een nieuw beeldmerk. Ons is gevraagd deze te ontwikkelen samen met passende huisstijl. Met passie voor de toekomst én respect voor het verleden.

Oplossing

Vooruitstrevendheid en transparantie zijn binnen de restyle toegepast zonder de herkenbaarheid van VNCI verloren te laten gaan. Het woordmerk is subtiel losgetrokken van het beeldmerk. Hierdoor ontstaan twee samenhangende elementen die ook los van elkaar te gebruiken zijn. Het vooruitstrevende uiterlijk wordt gecomplementeerd door een ‘forward motion’ te illustreren met schuine lijnen. Deze schuine lijnen staan diagonaal aan het lettertype en vormen de hoeken waarmee het beeldmerk, de kroon, is opgebouwd.

Resultaat

VNCI directeur Colette Alma: “Wij zijn vereerd dat Zijne Majesteit de Koning heeft besloten dat de VNCI het Predicaat ‘Koninklijk’ mag gaan voeren. Wij willen dit predicaat met trots uitdragen en hebben daarom besloten de kroon toe te voegen aan ons beeldmerk. Naast de ‘koninklijke’ toevoeging staat in ons nieuwe beeldmerk vooruitstrevendheid en transparantie centraal.”

Royal Van Zanten

Opdrachtgever
Royal Van Zanten is een innovatief familiebedrijf dat succesvol opereert binnen de internationale sierteelt. Dit doen zij door het continu verbeteren van de genetica, door synergie te creëren in veredelings-, vermeerderings- en teelttechnologieën en door intensieve samenwerking met partners binnen de keten.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om Royal Van Zanten te restylen en te voorzien van een nieuwe internationale visuele identiteit, zowel on- als offline.

Oplossing
Een restyle van het woordmerk (beeldmerk in 2001 ontwikkeld door Total Identity) voorzien van een compleet vernieuwde visuele identiteit. Naast nieuwe kleuren, kleurverlopen en typografie is een dynamisch grid aan de huisstijl toegevoegd. Door de vele uitingen voor Royal Van Zanten zoals beursstands, catalogi, brochures, vrachtwagens en signing, geeft dit grid een sterke basis en een oneindig aantal mogelijkheden in de lay-out.

Resultaat
Een sterk internationaal merk, met een moderne en uniforme uitstraling. Iedere on- en offline uiting is met oog voor detail ontworpen en direct herkenbaar. Bekijk de hier de vernieuwde website.

PEP Den Haag

Opdrachtgever
PEP Den Haag is een kenniscentrum met als aandachtsgebieden o.a. participatie van burgers, diversiteit en gelijkheid, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Als verbindende schakel analyseert, vertaalt, bundelt en verheldert PEP informatie voor vrijwilligersorganisaties, professionals in zorg, welzijn, politiek of bedrijfsleven.

Vraag
Na een fusie van een aantal stichtingen en een veranderende vraag vanuit het werkveld was PEP Den Haag op zoek naar het antwoord op de vraag “wie zijn we en wat doen we?” en vooral hoe wordt dit zichtbaar.

Oplossing
Het intern en externe (visueel) onderzoek vormde de basis voor het nieuwe positioneringsplan, de toekomstige merkstrategie en de visuele strategie van PEP Den Haag.

Resultaat
Een helder vertrekpunt voor PEP Den Haag waarmee de organisatie verder kan bouwen aan haar visuele merkidentiteit. Een sterk onderbouwde nieuwe visuele identiteit.

insPiraatie in de mail?

Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Via de insPiraatie houden we ons netwerk op de hoogte over onze projecten, studio nieuwtjes en meer. Schrijf je in en je bent helemaal bij!