een nieuwe identiteit voor NL Cares

insPiraatie

Wat houdt ons bezig? En wat valt ons op? Laat je inspireren op onze InsPiraatie pagina!

NL Cares

Opdrachtgever

NL Cares biedt flexibel vrijwilligerswerk aan voor individuen en het bedrijfsleven door heel Nederland. Met NL Cares kunnen vrijwilligers gemakkelijk in contact komen met mensen die net wat meer ondersteuning kunnen gebruiken. Op deze manier worden mensen uit verschillende leefwerelden samengebracht en vinden ontmoetingen plaats die zorgen voor verbondenheid en begrip.

Vraag

Studio Piraat is gevraagd een nieuwe identiteit te maken voor het platform.

Oplossing

De identiteit omvat een mix van een vriendelijke en warme beeld- en vormentaal. Dit creëert een toegankelijke en inspirerende stijl. Het logo vormt een schild dat staat voor verbondenheid en bescherming. De fotografie straalt vrolijkheid en enthousiasme uit. Door een op maat gemaakte en gedetailleerde iconenset ontstaat een herkenbare en sprekende identiteit.

Resultaat

“Studio Piraat heeft onze visie en missie ontzettend goed weten te vangen in het ontwerp voor de nieuwe huisstijl, die ook nog eens heel goed aansluit bij onze (jonge) doelgroep. Daarnaast is ook de samenwerking heel prettig; er werd snel geschakeld en goed omgegaan met onze input. Een fantastisch mooi resultaat waar we heel blij mee zijn!” – Renske Kleijn, Marketingmanager NL Cares.

volvo ocean race finish the hague 2018

Opdrachtgever
Gemeente Den Haag en Volvo Ocean Race, een jaarlijkse zeilboten race tussen nationaliteiten van over de hele wereld. In 2018 heeft deze legendarische race na 46.000 zenuwslopende zeemijlen als ‘Ultimate Destination’ de thuishaven van Studio Piraat; Finish The Hague.

Vraag
Studio Piraat is, als Haags strategisch ontwerpbureau, gevraagd om mee te doen aan een pitch voor de visuele identiteit van dit unieke evenement. Ontwikkel een herkenbare stijl en voer deze door in alle uitingen waaronder een website.

Oplossing
De pitch wonnen we, met een schitterend traject als gevolg. De deelnemende schepen die uiteindelijk in het 200-jarige Scheveningen aanleggen zijn binnen het creatieve concept als uitgangspunt genomen.

De schuine vlakverdeling staat symbool voor het zeil van de deelnemende schepen. De omkadering creëert een geheel eigen Volvo Ocean Race wereld. Herkenbaarheid met een tikkeltje groen-geel van ons eigen Den Haag. Door deze visuele stijl consistent toe te passen krijgt het event een herkenbare en avontuurlijke uitstraling.

Resultaat
Een sterk herkenbare visuele stijl zorgt voor een eenduidige en uitnodigende kader. De visuele identiteit is rondom de tijd van het evenement overal in Den Haag en omstreken terug te vinden. Van grote banners tot zuilen, met avontuur, herkenbaarheid en dynamiek als uitgangspunten in de visuele identiteit. Bekijk hier het programma en de door ons ontwikkelde website: volvooceanracedenhaag.nl

Door samen te werken met TIG Sports en Image building werd er maximaal bereik gecreëerd.

insPiraatie in de mail?

Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Via de insPiraatie houden we ons netwerk op de hoogte over onze projecten, studio nieuwtjes en meer. Schrijf je in en je bent helemaal bij!