We're moving forward together.

insPiraatie

Wat houdt ons bezig? En wat valt ons op? Laat je inspireren op onze InsPiraatie pagina!

launch!

opdrachtgever

Als ‘international full-service HR consultancy company’ is launch! gespecialiseerd in het ontzorgen van complexe IT en HR transformaties binnen grote bedrijven zoals de NS en Heineken.

vraag

Studio Piraat is gevraagd om een nieuwe visuele identiteit voor launch! te ontwikkelen. Een identiteit die het internationale maar ook het persoonlijke karakter weergeeft.

proces

De nieuwe visuele identiteit is gebaseerd op een uitgebreid merkpaspoort. Vanuit deze strategische basis is een toegankelijke en ambitieuze visuele vertaling gecreëerd van de nieuwe payoff: We’re moving forward together.

resultaat

Een lineair stijgend vlak met een frisse gradiënt symboliseert de groeicurve die launch! mogelijk maakt met een samenwerking. Het lowercast lettertype maakt de identiteit zowel toegankelijk als eigenzinnig. In combinatie met een dynamisch iconenset, internationale steden verwerkt in fotografie en een stevig maar subtiel lettertype creëerde we een visuele omgeving die in lijn staat met de torenhoge ambities van launch!

visit: www.meetlaunch.com

Florist Holland

Opdrachtgever

Florist Holland is een toonaangevend bedrijf binnen de bloementeelt met meer dan 40 jaar ervaring binnen veredeling en vermeerdering van hun pronkstuk, de Gerbera. Bij Florist staan ambitie, innovatie en betrouwbaarheid aan de basis van al hun activiteiten.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om een restyle van de identiteit, die past binnen deze tijd en het merk ook in de toekomst kan dragen.

Oplossing
Door de bestaande identiteit te vereenvoudigen, creëren wij een restyle waarbij de herkenbaarheid van het merk behouden blijft. Het icoon is gekarakteriseerd en wordt zo een iconisch element voor Florist. Door de nieuwe typografie en felle kleuren krijgt het merk een fris en nieuw gezicht. De stijl is doorgevoerd op de website en de bestaande dragers van interne en externe communicatie zijn voorzien van de nieuwe look and feel. Bekijk de nieuwe website hier.

Resultaat

Een nieuwe identiteit die past binnen de kernwaarden van Florist Holland. De kracht van de identiteit ligt in zijn eenvoud: Een herkenbaar en modern beeldmerk dat probleemloos door te voeren is in on- als offline uitingen.

SMT

Opdrachtgever
SMT maakt big data inzichtelijk voor hun klanten en geeft onafhankelijk advies over de toepassingen, mogelijkheden en strategische inzet van deze data.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om een nieuwe identiteit voor SMT te ontwikkelen en een website te maken die past binnen deze stijl en ambitie.

Oplossing
Een nieuwe identiteit op basis van het merkenpaspoort. Een beeldmerk dat data en verbondenheid uitstraalt en SMT positioneert als data-autoriteit. Een plan voor een tiendaagse countdown voor de onthulling van de nieuwe identiteit en website.

Resultaat
Een herkenbare en sprekende identiteit, die de expertise van SMT weerspiegelt. Een geheel vernieuwde huisstijl die hierop aansluit en een nieuwe website die online het krachtige karakter van SMT representeert. Bekijk hem hier.

Royal Van Zanten

Opdrachtgever
Royal Van Zanten is een innovatief familiebedrijf dat succesvol opereert binnen de internationale sierteelt. Dit doen zij door het continu verbeteren van de genetica, door synergie te creëren in veredelings-, vermeerderings- en teelttechnologieën en door intensieve samenwerking met partners binnen de keten.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om Royal Van Zanten te restylen en te voorzien van een nieuwe internationale visuele identiteit, zowel on- als offline.

Oplossing
Een restyle van het woordmerk (beeldmerk in 2001 ontwikkeld door Total Identity) voorzien van een compleet vernieuwde visuele identiteit. Naast nieuwe kleuren, kleurverlopen en typografie is een dynamisch grid aan de huisstijl toegevoegd. Door de vele uitingen voor Royal Van Zanten zoals beursstands, catalogi, brochures, vrachtwagens en signing, geeft dit grid een sterke basis en een oneindig aantal mogelijkheden in de lay-out.

Resultaat
Een sterk internationaal merk, met een moderne en uniforme uitstraling. Iedere on- en offline uiting is met oog voor detail ontworpen en direct herkenbaar. Bekijk de hier de vernieuwde website.

evoswitch.com

Opdrachtgever
EvoSwitch verzorgt veilige en duurzame data center services met cloud- en carrier-neutrale data centers in Europa en de VS. EvoSwitch helpt klanten met hun groeiende ecosystemen door interconnectie en hybride cloud oplossingen. EvoSwitch opereert op het randje van het internet en verstrekt toegang tot publieke clouds.

Vraag
Studio Piraat is gevraagd om EvoSwitch online te positioneren. Ontwikkel een website, waarbij de complexe en verschillende dienstverleningen helder worden uitgelegd en visueel worden vertaald.

Oplossing
We hebben een sterke, heldere website ontworpen en gebouwd met een future forward design. Echter, om de vraag van EvoSwitch volledig in te vullen hebben we een beeld- en vormentaal ontwikkeld met nieuwe iconen, typografie, illustraties en graphics die het merk van EvoSwitch versterken. Deze huisstijl onderdelen zijn tot leven gebracht in een animatie en een scroll-based infographic. De diensten van EvoSwitch hebben een technisch en ingewikkeld karakter, wat we met deze uitingen begrijpbaar en visueel aantrekkelijk hebben neergezet.

Resultaat
Een website die de positie van EvoSwitch online claimed, een animatie die verhelderd en een vernieuwde beeld- en vormentaal die de identiteit aanvult.
EvoSwitch laat op deze manier zien dat zij ook echt ‚The Next Generation Datacenters’ zijn.
Bekijk hier de scroll-based infographic: www.evoswitch.com/about/
Bekijk hier de website: www.evoswitch.com

ICMA Award of Excellence
De International Creative Media Award is een wereldwijde wedstrijd voor corporate media, boeken, design en magazines. In 2016 won Studio Piraat onder andere een Award of Excellence. Datzelfde jaar won Studio Piraat ook twee Gold Awards, één in de categorie logo’s en één in de categorie magazines.

In 2016 is de EvoSwitch scroll-based infographic onderscheiden met een International Creative Media Award of Excellence in de categorie Online Magazine B2B.

CDA

Opdrachtgever
Het Christen-Democratisch Appèl (CDA) is een Nederlandse christendemocratische politieke partij.

Vraag
Restyle onze huidige identiteit naar een vernieuwende, eenduidige en toepasbare landelijke identiteit.

Oplossing
De vernieuwde CDA huisstijl bestaat uit een vernieuwd beeldmerk met versterkende nieuwe beelden- en vormentaal, lettertypen en kleuren. Door de typografie te behouden en enkel een cirkel er achter toe te voegen ontstaat een volledige nieuwe uitstraling. De identiteit is zo beter toe te passen in verschillende uitingen.

Zo is er een nieuw CDA kleurenspectrum gecreëerd die afkomstig zijn uit het Nederlands landschap. Dit zorgt voor veelzijdigheid in de identiteit. De CDA identiteit is, vanwege het landelijke gebruik, vastgelegd in een huisstijlhandboek.

Resultaat
Een vernieuwde en eigen uitstraling, herkenbaar en goed toepasbaar. Een landelijk sterk en eenduidig gezicht waarmee er een bredere doelgroep wordt aangesproken dan voorheen. Naast de identiteit ontwikkelde Studio Piraat ook diverse infographics, campagnes en is verantwoordelijk voor het ontwerp van de landelijke website.

Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad 2018

Opdrachtgever
Leeuwarden-Fryslân is culturele hoofdstad in 2018. Elk jaar wordt door het Europees Parlement een culturele hoofdstad van Europa gekozen. Het doel hiervan is de rijkdom, de verscheidenheid en de gemeenschappelijke kenmerken van de Europese culturen tot hun recht te laten komen en ertoe bij te dragen dat de burgers van de Europese Unie elkaar beter leren kennen.

Vraag
Geef Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad 2018 een goed toepasbare identiteit en een herkenbaar gezicht; toepasbaar zowel lokaal, nationaal als internationaal.

Oplossing
Een identiteit en gezicht waarmee Leeuwarden en Fryslân hun ambitie laat zien om van 2018 een succes te maken. De identiteit is kleurrijk, herkenbaar en toegankelijk voor jong en oud. Het Friese karakter zal op deze manier in heel Europa zichtbaar worden.

Resultaat
Een herkenbare uitstraling en goed toepasbare internationale identiteit. Eenduidig, maar krachtig in uitvoering zowel on- als offline. Naast de identiteit is Studio Piraat verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de website. Deze identiteit is bekroond met goud op de Hiibrand Awards.

insPiraatie in de mail?

Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Via de insPiraatie houden we ons netwerk op de hoogte over onze projecten, studio nieuwtjes en meer. Schrijf je in en je bent helemaal bij!