Creative agency in Den Haag

Onze werkwijze
Leestijd: 3 min
Time to read

Saaie merken zijn er in overvloed. De organisatie waarvoor je werkt - een gemeente, zorginstelling of softwareontwikkelaar noem je niet in één hap adem samen met de term ‘sexy’. Maar dat betekent niet dat je merk, de positionering en communicatie saai hoeft te zijn. Integendeel. Wij zijn hier om te bewijzen dat jij de roze flamingo onder de grijze duiven mag zijn.

Maar dan wel een die volledig aansluit bij jouw merk, karakter en communicatiedoelgroep en geen afbreuk aan je merk doet. Jouw merk verdient namelijk een plek in de spotlights. Onze creative agency in Den Haag helpt je daarbij. Lees op deze pagina hoe we dat aanpakken.

Wat is een creative agency?

Een creative agency - of creatief bureau - creëert de merken van morgen. Wat grote merken zoals Nike, Spotify en Mac Donald’s gemeen hebben? Een ijzersterke merkstrategie en positionering. Deze merken hebben alledaagse producten, maar door de juiste merkpositionering blinken zij uit binnen hun branche. Dat gunnen we jouw merk ook.

Van merkstrategie tot beleving: ons creative agency voor scale-ups ontzorgt je van A tot Z om je merk tot leven te wekken.

Je merk in de markt zetten

Je staat op het punt een nieuw product of dienst te lanceren. Of je hebt al een goedlopend bedrijf en slaat nu een nieuwe weg in. Kortom: je wilt je merk (opnieuw) in de markt zetten. Dat doen we bij ons creative agency in Den Haag aan de hand van de volgende stappen:

Stap 1: Brand discovery

We behandelen jouw merk alsof het ons eigen merk is. In deze fase formuleren we de vragen bepalen we de beloning na de finish: het einddoel.

Stap 2: Brand creation

Merken van morgen communiceren vanuit de inhoud. Aan de hand van op maat gemaakte onderzoeken, branding sessies en gesprekken bijten we ons vast in de materie en stellen we kritische vragen. Het resultaat? Een vlijmscherpe merkstrategie. Dit geeft jouw merk houvast en is onze basis voor het creatieve proces. Strategie en ontwerp gaan hand in hand met elkaar. Vanuit de merkstrategie worden krachtige concepten voor de visuele identiteit of campagne ontwikkeld. Zo creëren we samen een overtuigende merkbeleving.

Stap 3: Brand management

Consistentie is key voor de herkenbaarheid van je merk. Ook als we even niet in de buurt zijn, heb jij alle tools om zelfstandig merkspecialist te zijn van jouw merk. Met behulp van een merkpaspoort, brandguide en templates is onze expertise altijd binnen handbereik.

Stap 4: Brand communication

De regels voor een consistent merk zijn opgesteld - tijd om het in de praktijk te brengen. We laten de rest van de wereld (of in ieder geval jullie ideale klant) kennismaken met jullie nieuwe identiteit. Denk aan de rebranding op de website, het maken van een animatie, magazine of infographic.

Stap 5: Brand activation

Meer uit je merk halen en de juiste doelgroepen aanspreken? Met een marketing- en  implementatieplan bepalen we wie je aanspreekt en met welke middelen.

Studio Piraat - het creative agency in Den Haag

Niet vanuit onderbuikgevoel, maar op basis van expertise, onderzoek en karaktereigenschappen van je merk in de spotlights zetten? We werken vanuit de inhoud, begrijpen deze en leggen de link met je merk. Zo weet je zeker dat jouw doelgroep zich identificeert met jouw merk. Ons creative agency in Den Haag staat klaar om jouw scale up opMERKelijk te maken. “We’re unfolding brands into remarkable ones" is niet voor niets ons credo.