Introductie
Hoe zet je karakter om in een feel good merk?
Het merk omtoveren zodat het uitstraalt wat de oprichters er voor voelen. Zo hebben we shoppen bij Swapshop nog leuker gemaakt. Hier word je verliefd op je nieuwe favoriete kledingstuk. Met hun creatieve aanpak voor tweedehands kleding loop je altijd vrolijk weg. Of het nu een nieuw item is of swappunten om later in te zetten. Wij hebben het merk laten stralen door het karakter om te zetten naar een stijl.
Winkelen met een goed gevoel
Swapshop, een tweedehands kledingwinkel voor mensen die een feel good gevoel willen overhouden tijdens het shoppen. Ze wilden professionaliseren in zowel hun merk als hun communicatie. Ze hebben al winkels in Amsterdam en Rotterdam maar willen als franchise doorgroeien. Om deze groei te ondersteunen zijn wij met het merk bezig gegaan.
Op basis van karakter
âWaar we naartoe wilden was snel duidelijk: Swapshop moest een 'lovable brand' worden. Om dit te doen wilden we het karakter van de ondernemers omzetten naar een stijl voor een duurzaam en feel good merk. Een feel good merk te creĂ«rde  we door een âlow keyâ tone of voice met veel spreektaal en bijvoeglijke naamwoorden. Het concept moest eenvoudig en aantrekkelijk zijn om het 'feel good' te laten voelen. Â
Swap voor positiviteit
âVoor de visuele identiteit was het essentieel dat het beeldmerk gemakkelijk kon worden doorvertaald naar een stijlsysteem dat weer gebruikt kon worden voor verschillende uitingen. Als winkel heb je natuurlijk te maken met labels, posters, social media en winkelaankleding. We kozen voor een beeldmerk dat de associatie met 'swap' en positiviteit opriep, met als bonus een hartvormige twist. Het gaat tenslotte over een lovable brand. In het stijlsysteem wordt veel gebruikgemaakt van rondingen, wat een zachte en vriendelijke indruk geeft.
Read moreRead less