Introduction
Hoe branden we een sportevenement dat heel de wereld over is geweest?
Gemeente Den Haag en Volvo Ocean Race, een jaarlijkse zeilboten race tussen nationaliteiten van over de hele wereld. In 2018 heeft deze legendarische race na 46.000 zenuwslopende zeemijlen als âUltimate Destinationâ de thuishaven van Studio Piraat; Finish The Hague.
Wij waren, als Haags strategisch branding bureau, gevraagd om mee te doen aan een pitch voor de visuele identiteit van dit unieke evenement. De vraag was om een herkenbare stijl te ontwikkelen en deze door te voeren in alle uitingen, waaronder een website. De pitch wonnen we, met een schitterend traject als gevolg. De deelnemende schepen die uiteindelijk in het 200-jarige Scheveningen aanleggen zijn binnen het creatieve concept als uitgangspunt genomen.
De schuine vlakverdeling staat symbool voor het zeil van de deelnemende schepen. De omkadering creëert een geheel eigen Volvo Ocean Race wereld. Herkenbaarheid met een tikkeltje groen-geel van ons eigen Den Haag. Door deze visuele stijl consistent toe te passen krijgt het event een herkenbare en avontuurlijke uitstraling.
De herkenbare visuele stijl zorgt voor een eenduidig en uitnodigend kader. De visuele identiteit is rondom de tijd van het evenement overal in Den Haag en omstreken terug te vinden. Van grote banners tot zuilen, met avontuur, herkenbaarheid en dynamiek als uitgangspunten in de visuele identiteit. Door samen te werken met TIG Sports en Image building werd er maximaal bereik gecreĂ«erd. Met als resultaat dat zoân 150.000 mensen op het evenement afkwamen!
Read moreRead less