Dagelijks krijgen we duizenden prikkels te verwerken. Van de marktverkoper op de hoek die z'n aanbod over straat roept, een poster op de winkelruit die de sale aankondigt tot de social-tijdlijn die overloopt met nieuwe vrienden-updates en gesponsorde advertenties. Slechts een klein percentage van die prikkels nemen we écht op, de rest vliegt aan ons voorbij. Gelukkig maar, want anders zou de focus ver te zoeken zijn. Maar dat betekent als organisatie dat je goed je best moet doen om op te vallen en de juiste snaar te raken bij je publiek. Met goed graphic design krijg je het voor elkaar.
Graphic design - ook wel visual design of ‘grafisch ontwerp’ in het Nederlands - gaat over het ontwerp van drukwerk, digitale producten of online ontwerpen. Denk hierbij aan het ontwerp van websites, magazines, animaties, 3D, illustraties, infographics en signing.
Wat hebben producten zoals Spotify, Netflix en Apple met elkaar gemeen? Het zijn grote merken en leiders binnen hun niche. Niet alleen omdat hun producten zo vooruitstrevend zijn, maar ook omdat hun merk sterk gepositioneerd is. Van de merkpositionering tot structuur en digitale communicatie: alles is naadloos op elkaar aangesloten en straalt continuïteit uit. Daarnaast worden de designs van al hun uitingen uitgedacht tot in detail en uitgebreid getest. Om op te vallen tussen die enorme hoeveelheid aan prikkels die we dagelijks te verwerken krijgen, moet een ontwerp vermaken, informeren, overtuigen of activeren. Een ontwerp moet opvallen en de ideale klant aansporen.
Wat wordt er gevraagd? Wat is het doel van het graphic design en waarvoor wordt het gemaakt?
Voordat we aan de slag gaan met dit traject, bijten onze designers zich vast in de materie van jouw organisatie - zodat ze tot in de kern je boodschap begrijpen. Ze stellen vragen, onderzoeken, en graven nóg dieper. Met als doel jouw merk te ontvouwen en gezien te worden door je ideale klant. Is er al een duidelijke merkpositionering of merkpaspoort, of moet dat eerst worden gemaakt?
Op basis van de bovenstaande stappen wordt een concept van het graphic design gemaakt. Er worden verschillende voorstellen gedaan waaruit je kunt kiezen.
Het eerste ontwerp wordt gemaakt op basis van de huisstijl en huisstijlmiddelen die gewenst zijn.
Zodra alle partijen helemaal tevreden zijn over het ontwerp en het sluit volledig aan op de merkidentiteit én gebruikerswensen, wordt de technische realisatie uitgevoerd. We starten met het maken van je website, uitwerken van je digitale magazine of een van de andere mogelijke middelen.
Het graphic design wordt opgeleverd en is klaar om als scroll stopper te dienen en de aandacht van je ideale klant te grijpen.
In een wereld waarin iedereen ongeveer aan z’n scherm zit vastgeplakt, is een website zóveel meer dan alleen een online visitekaartje. Je wilt met je website de lezer inspireren, activeren en uiteindelijk laten converteren. Daarom is het belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk is en een functioneel ontwerp heeft. De juiste compositie, navigatie, indeling en informatieverwerking zijn in het ontwerp enorm van belang. De navigatiestructuur en wireframes zijn de blauwdruk van je uiteindelijke website.
In de online strijd om die felbegeerde plek op de eerste pagina van Google, zouden we bijna de offline middelen vergeten. Met een magazine communiceer je crossmediaal én kun je deze ook online publiceren. Onze ontwerpers helpen graag met het grafisch ontwerp voor je bedrijfsmagazine of jubileumuitgave.
Waar de 26 letters van het alfabet je beperken, kun je met een animatie beeld en tekst combineren om je lezer te informeren, vermaken, activeren of inspireren. Onze ontwerpers kunnen een 2D- of 3D-graphic design maken voor jouw toekomstige animatie.
Complexe materie eenvoudig uitleggen? Een infographic - of grafische informatiekaart informeert de lezer door het gebruik van de combinatie tekst en beeld. Taaie kost wordt beter inzichtelijk gemaakt en daarmee wordt een boodschap helder vertaald.
Ieder ijzersterk merk begint bij een duidelijke merkpositionering. Zodra de basisregels zijn bepaald, kun je aan de slag met het communiceren van je boodschap en daarbij je ideale klant prikkelen. Met onze graphic designs voor onder andere websites, animaties, infographics en magazines val je op. We werken vanuit de inhoud, begrijpen deze en leggen de link met je merk. Hierdoor vertalen we jouw hersenspinsels tot een design dat aansluit op jouw merk en identiteit.