Je website is veel meer dan een digitaal visitekaartje. Het is een plek waar je de bezoeker inspireert, de interactie aangaat en waar je wilt aansporen tot actie. Door de dagelijkse hoeveelheid aan prikkels die iedereen moet verwerken - ook je ideale klant - is het lastig om op te vallen. De juiste compositie, de naadloze overgang met de merkstrategie, de navigatie, structuur en manier van informatieverwerking zijn in het webdesign enorm van belang. Onze webdesign agency in Den Haag maakt jouw website opmerkelijk.
Jouw website moet voor jou werken, niet andersom. Dat kan alleen met een ontwerp dat triggert en de bezoeker aanspoort tot actie. Ons webdesign agency ontwerpt en ontwikkelt aantrekkelijke, functionele en gebruiksvriendelijke designs voor jouw website - in lijn met de complete merkbeleving van je merk.
Je wilt met je webdesign de juiste snaar raken bij je ideale klant. Dat betekent niet dat je website van toeters en bellen voorzien moet zijn. Opvallen kan juist ook door middel van eenvoud. Kijk maar naar de website van Apple.
De keuze voor een webdesign dat werkt, gaat verder dan alleen het gebruik van bepaalde teksten en afbeeldingen. Het moet aansluiten op de totale merkbeleving, gebruiksvriendelijk zijn en inspelen op de behoeften en emoties van de gebruiker. We zetten de belangrijkste voorwaarden voor een webdesign dat werkt voor je op een rijtje.
Voordat je enthousiast aan de slag gaat met het design van je website, is het belangrijk om eerst in je merkstrategie te duiken. Wij geloven dat strategie de basis is van ieder succesvol design. Het ontwerp van je website is een visuele vertaling van je strategie en positionering. Een duidelijke merkpositionering geeft invulling aan je webdesign en laat alle communicatiemiddelen naadloos op elkaar aansluiten.
De 'Grote Gele M' is een beeldmerk van de bekende fastfoodketen. Doordat hun merkpositionering duidelijk is en het herkenbaarheid oproept, weet jij direct over welk bedrijf het gaat. Dat wil jij met je webdesign - en andere communicatiemiddelen óók bereiken.
Wat een niet-functionerende website en moeilijke Sudoku-puzzel met elkaar gemeen hebben? De gebruiker moet er moeite voor doen. Dat wil je voorkomen. Een website die werkt, trekt niet alleen de aandacht met de juiste tekst en foto’s, maar is ook functioneel. Zodat je ideale klant door de website vliegt. Om tot een functioneel webdesign te komen, moet het voorzien zijn van de volgende onderdelen:
Een goed webdesign is overtuigend én converterend. Voordat je start met het design van je website, is het belangrijk om een helder doel te formuleren. Wat wil je dat de bezoeker doet na het bekijken van je pagina’s? Een offerte aanvragen? Een vrijblijvende demo boeken of misschien je producten direct aanschaffen?
Het is een utopie om te denken dat je bezoeker direct overgaat tot actie bij de eerste interactie met je webdesign. De gebruiker heeft - net als in het echte leven - tijd nodig om je merk te leren kennen. Wist je dat je gemiddeld 5 tot 8 contactmomenten nodig hebt om je ideale klant te activeren?
Met een overtuigend design (ook wel ‘persuasive design’ genoemd) beïnvloed je dit proces op een positieve manier. Je wil inspelen op de behoeften en emoties van de bezoeker en de juiste snaar raken. Er zijn bepaalde beïnvloedingstechnieken die hierbij helpen. Onze merkstrategen vertellen je er graag meer over.
Voor jou is opvallen met je merk niet voldoende. Je wilt een design dat werkt. Op basis van jouw merkstrategie creëren we een webdesign dat naadloos aansluit op de behoeften van jouw ideale klant én je positionering. Dat vraagt om een aanpak op maat.
Bij Studio Piraat, het webdesign agency in Den Haag, staat strategie en onderzoek centraal. Op basis van expertise en data maken we een webdesign dat werkt. Klaar om in het diepe te duiken?