Branding

Check Your Future
Hoe ziet jouw toekomst eruit?

Introductie
Wie is Check Your Future?

Bij het kiezen van een opleiding heb je vaak al een beeld wat je er later mee kan worden. Maar zo kwamen de oprichters van Check Your Future erachter, dat er voor sommige opleidingen een heel eentonig toekomstbeeld wordt geschetst. Terwijl die lang niet altijd kloppen. Dit zien zij vooral terug bij de bĂštavakken, daarom is Check Your Future ontstaan. Check Your Future is er om een breder beeld te geven van de mogelijke banen.

Gericht op de doelgroep
‍
Om de doelgroep aan te spreken kwamen we al snel tot enkele woorden die de stijl moesten representeren. Het merk moest energiek, levendig, enthousiasmerend zijn en het moest een social media uitstraling krijgen om de doelgroep te interesseren. Daarom hebben we gekozen voor een beeldende uitstraling die een beetje het idee van social media overbrengt.

Werken naar de toekomst
‍Het idee van ‘nu naar de toekomst' stond centraal in de identiteit en komt naar voren in het verbindingselement. Om een focuspunt naar de toekomst te creĂ«ren hebben we gradients gebruikt. De header op de homepage is geĂŻnspireerd op een opkomende zon vanuit die ruimte die op de aarde schijnt. Een beeld dat zowel een beetje sci-fi uitstraalt als staat voor een nieuwe morgen.

Verbergen
André Ligthart
Flexwise

“I noticed a real passion for their work in everyone we interacted with at Studio Piraat. They managed to translate our core values into a certain feeling: the exact feeling we want to evoke in visitors to our website. It inspires a lot of trust with external potential colleagues and within our organisation.”

Partners
Ontwerp logo: Yvonne Mak

See our next case: Flossy