Bij het kiezen van een opleiding heb je vaak al een beeld wat je er later mee kan worden. Maar zo kwamen de oprichters van Check Your Future erachter, dat er voor sommige opleidingen een heel eentonig toekomstbeeld wordt geschetst. Terwijl die lang niet altijd kloppen. Dit zien zij vooral terug bij de bĂštavakken, daarom is Check Your Future ontstaan. Check Your Future is er om een breder beeld te geven van de mogelijke banen.
Gericht op de doelgroep
âOm de doelgroep aan te spreken kwamen we al snel tot enkele woorden die de stijl moesten representeren. Het merk moest energiek, levendig, enthousiasmerend zijn en het moest een social media uitstraling krijgen om de doelgroep te interesseren. Daarom hebben we gekozen voor een beeldende uitstraling die een beetje het idee van social media overbrengt.
Werken naar de toekomst
âHet idee van ânu naar de toekomst' stond centraal in de identiteit en komt naar voren in het verbindingselement. Om een focuspunt naar de toekomst te creĂ«ren hebben we gradients gebruikt. De header op de homepage is geĂŻnspireerd op een opkomende zon vanuit die ruimte die op de aarde schijnt. Een beeld dat zowel een beetje sci-fi uitstraalt als staat voor een nieuwe morgen.