Helder Onderwijsadvies is een onderwijsorganisatie die op maat gemaakte trainingen en cursussen aanbiedt voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en schooldirecteuren. Ze richten zich op het versterken van de positie voor de klas en het bevorderen van rust en vertrouwen in de schoolprestaties. Om de nieuwe marketingstrategie te versterken was een rebranding nodig.
Stimulerende âleer-krachtâ
âAls archetype âmentorâ steunt Helder Onderwijsadvies de 'leer-kracht'. Het doel was een plezierig karakter in de stijl te verwerken om de cultuur van Helder Onderwijsadvies naar buiten uit te stralen. En als onderscheid van de overwegend zakelijk en theoretisch ingestelde markt. Dit alles met het oog op het visualiseren van de kernwaarde, zonder te veel af te leiden van de essentie van het merk.
â
Flexibiliteit binnen strakke kaders
âDe basis van de identiteit komt voort uit het idee dat binnen de strakke kaders van de theorie vaak ruimte is voor flexibiliteit. In de identiteit hebben we gekozen voor zachte kleuren die onmiskenbaar plezier en positiviteit uitstralen, verrijkt met opvallende highlights zoals in de klas vaak gedaan wordt. Deze dynamiek zie je terug in de gehele stijl. Van de flexibiliteit in het logo, de zachte kleuren, illustraties en de micro-animaties op de website. Dit zorgt ervoor dat de interne cultuur van Helder Onderwijsadvies ook naar buiten wordt uitgedragen.