Introductie
Hoe branden we een Europese denktank met een wereldwijde werking?
Het Haags Centrum voor Strategische Studies biedt wereldwijde organisaties een verschillende onderzoeken.De Europese denktank verheldert complexe vraagstukken door strategisch in te zoomen op relevante details. Het was onze taak om hun branding af te stemmen op hun strategische kracht en wereldwijde bereik.
De visuele vertaling van de HCSS-identiteit put uit hun strategische aanpak. Hun aandacht voor detail en het vermogen om complexe onderwerpen op te helderen, werd de basis van hun visuele stijl. EĂ©n van de tools die we hebben toegepast om deze methoden na te bootsen, is te vinden in het beeldconcept. De afbeeldingen zijn wazig, waarbij alleen het hoofdonderwerp wordt gemarkeerd in een gefocusseerd vlak, wat hun verhelderende vermogen weerspiegelt. De techniek van âinzoomenâ wordt verder uitgewerkt in de grafische stijl, waar de gelaagde vierkanten diepte en reikwijdte suggereren.
â
Om hun herkenbaarheid te vergroten, creëerden we een gemakkelijk leesbaar en begrijpelijk logo dat hun visuele identiteit onmiddellijk verbindt met hun missie. De verwijzing naar schaken staat voor hun strategische waarde voor externe partijen en hun strategische aanpak als organisatie. De negatieve ruimte die door het vierkant wordt gecreëerd, zorgt voor een strakke uitstraling en een consistente verbinding met de grafische taal.
Lees meerVerbergen