Your versed partner in dose dispensing solutions

De wereld van maatmedicatie heeft een nieuwe koploper gekregen: DDInnovations. Hun creatieve technische oplossingen creëren een nieuwe standaard van precisie voor zorgverleners en patiënten. Ze schakelden ons in om hun nieuwste innovatie, de ‘DDI one’, op de kaart te zetten en een complete rebranding te verzorgen.

Play

strategie

Innovation that brings health & wealth

Het doel van DDInnovations is duidelijk: patiënten over de hele wereld helpen door farmaceutische productieprocessen te verbeteren. Met meer dan 15 jaar aan ervaring kennen ze de markt als geen ander en zien ze waar er winst te behalen valt. Zo zoeken ze oplossingen die niet alleen efficiënter, maar ook duurzamer en veiliger zijn. Met gedreven passie zetten ze hun vindingrijkheid in voor een veiligere en gezondere toekomst.

Play

ontwerp

Klassiek-moderne tegenstellingen

De markt van maatmedicatie kent gevestigde autoriteiten. Dit betekent dat ons ontwerp niet alleen het unieke innovatieve karakter van DDinnovations naar voren moet brengen, maar ook hun expertise en ervaring moet uitstralen. Het combineren van een elegante corporate stijl met een vernieuwend gevoel vormde daarom onze basis. In het beeldmerk brachten we hiervoor een fijn omlijnde pilvorm, opgebouwd uit twee gespiegelde D’s, samen met een ‘spark’ die symbool staat voor hun creatieve ondernemerschap. 

De verfijnde lijnen keren terug in de vormentaal waar ze de deskundige precisie van DDInnovations weergeven. Hier geven de gestreepte lijnen een impressie van een bouwtekening die duidt op hun innovatieve ontwikkelingen. Het lijnenspel wordt gekarakteriseerd door de gradiëntlijn die uitingen onmiskenbaar aan de DDInnovations identiteit verbinden. 

Deze frisse kleurnuances dienen als tegenhanger voor de professionele neutrale tinten die de basis vormen voor het kleurenpalet. Ook in de typografie spelen we met klassiek-moderne tegenstellingen. Naast het elegante Obikular kozen we voor een strakke sans serif. IBM Plex sans heeft naast zijn moderne uitstraling ook enkele eigenzinnige details zoals de subtiele inktvallen en afwisselende scherpe en afgeronde hoeken. Deze eigenzinnige details zijn een mooie referentie aan het menselijke aspect van hun industrie. 

beelden

Macrofotografie met een sterk scherpte-diepte contrast

Om de grafische stijl van DDInnovations uit te bouwen gebruiken we passende illustraties die door middel van gradient vlakken naadloos aansluiten op hun visuele identiteit. Ook stelden we een beeldconcept op waarin we de visuele en technische specificaties voor hun fotografie vastlegden. Hierin staat technische precisie centraal in de weergave van producten. Dit vertaalden we naar macrofotografie met een sterk scherpte-diepte contrast om de verfijnde details van de DDI One uit te kunnen lichten. Dit vulden we aan met sympathieke menselijke portretten waarin het gedreven en innovatieve karakter van DDinnovations naar voren komt.

resultaat

Een ijzersterke identiteit: van visitekaartje tot beursstand

Om de nieuwe identiteit van DDInnovations optimaal te lanceren, creëerden we een uitgebreide variatie aan middelen. Van print productie zoals visitekaartjes en een brochure tot digitale middelen zoals powerpoint templates en een volledige website waarin we het merk tot in de laatste pixel doorvoeren. Als kroon op het werk produceerden we een animatie waarin we met behulp van 3D modellen de essentie van DDInnovations verbeelden en kracht bij zetten. Zo creëerden we een ijzersterke identiteit, volledig geproduceerd door onze in-house strategen en ontwerpers.

Play