

Technolution
Redefining solutions
Hoe breng je de technische én menselijke kant van een bedrijf samen? Voor Technolution is dat geen theoretische vraag, maar dagelijkse praktijk. Ze ontwikkelen High-End technologische oplossingen, altijd met een menselijke aanpak. Maar terwijl hun werk en aanpak duidelijk die balans laten zien, deed hun visuele identiteit dat nog niet. Daar moest verandering in komen.
De kans
Wie is Technolution?
Technolution staat bekend om zijn diepgaande technische expertise en op maat gemaakte oplossingen. Ze combineren strategisch inzicht met technische kennis en werken samen met klanten om robuuste en toekomstbestendige systemen te ontwikkelen. De uitstraling van het merk moest ook toekomstbestendig worden.

Strategie
Een strategie hoeft niet ingewikkeld
Geen eindeloze brainstorms, de strategie voor de rebranding was helder: zorgen voor balans. De nieuwe identiteit moest laten zien waar Technolution voor staat: innovatieve technologie, op maat gemaakte oplossingen en een mensgerichte aanpak. Onderbouwd met een stukje theorie en daar stond de basis: eenvoudig, effectief en herkenbaar.


Visuele identiteit
Herkenbaar in elke dimensie
Het nieuwe logo is strak en krachtig, maar biedt tegelijkertijd volop ruimte voor variatie. De ‘T’ van Technolution is opgebouwd uit drie geometrische vormen, wat een solide basis creëert met eindeloze mogelijkheden.
Het kleurenpalet speelt hierop in: zwart als stevige fundering, aangevuld met een fel maar warm geel voor energie en herkenbaarheid. Waar het logo de technische kant benadrukt, brengt het woordmerk juist een menselijk element. De subtiele contrasten in diktes, rondingen en hoeken zorgen voor een speelse, digitale uitstraling.

Resultaat







