

The Swapshop
The feel good way of shopping
Shoppen is nog leuker bij Swapshop. Hier word je verliefd op je nieuwe favoriete kledingstuk. Met hun creatieve aanpak voor tweedehands kleding loop je altijd vrolijk weg. Of het nu een nieuw item is of swappunten om later in te zetten. Wij hebben het merk laten stralen door het karakter om te zetten naar een stijl.

De kans
Winkelen met een goed gevoel
Swapshop, een winkel voor mensen die een feel good gevoel willen overhouden tijdens het shoppen. Als tweedehands kledingwinkel waar je je kleding kan ruilen hebben ze al winkels in Amsterdam en Rotterdam. Om verder te gaan met hun franchise wilden ze eerst dat ze hun merk en communicatie gingen professionaliseren.

Strategie
Op basis van karakter
Waar we naartoe wilden was snel duidelijk: Swapshop moest een 'lovable brand' worden. Om dit te doen wilden we het karakter van de ondernemers omzetten naar een stijl voor een duurzaam en feel good merk. Om een feel good merk te creëren kozen we voor een ‘low key’ tone of voice met veel spreektaal en bijvoeglijke naamwoorden. Het concept moest eenvoudig en aantrekkelijk zijn om het als feel good te laten voelen.

Visuele identiteit
Swap voor positiviteit
Voor de visuele identiteit was het essentieel dat het beeldmerk gemakkelijk kon worden doorvertaald naar een stijl systeem dat weer gebruikt kon worden voor verschillende uitingen. Als winkel heb je natuurlijk te maken met labels, posters, social media en winkelaankleding. We kozen voor een beeldmerk dat de associatie met 'swap' en positiviteit opriep, met als bonus een hartvormige twist. Het gaat tenslotte over een lovable brand. In het stijlsysteem wordt veel gebruikgemaakt van rondingen, wat een zachte en vriendelijke indruk geeft.


Resultaat
