

Indruk.nu
Het platform voor creative makers die willen
In onze branche wordt alles werkelijkheid. Van een hagelslagpak, een magazine of geboortekaartje tot aan het WC-bordje op je favoriete festival. In ieder creatief maakproces werken verschillende vakmensen vanuit hun passie.
De kans
Een nieuw perspectief bieden
Indruk.nu zet zich in voor een gezonde, toekomstbestendige en innovatieve grafimediabranche. Na het doen van marktonderzoek kwamen we erachter dat het proces achter het maken van producten vaak als vanzelfsprekend wordt gezien of dat veel mensen er niet stilstaan bij wat de grafische maakindustrie doet. Dit beeld moest veranderd worden. Aan ons de uitdaging om een platform te creëren waar leren, werken en ondernemen in onze prachtige grafimediabranche de spotlight krijgen die het verdient.
Fotografie: Lizzy Zaanen
Strategie
Van bewustzijn naar actie
Als er een positief beeld gecreëerd wordt, waar moet men dan heen voor meer informatie? Indruk.nu! Om deze plek zo goed mogelijk in te richten moest deze voordelen bieden voor iedereen in de branche. Scholieren, werkgevers en de mogelijkheid tot omscholing. Echter moest er eerst bewustzijn gecreëerd worden. Hiervoor hebben we een campagne opgezet bestaande uit verschillende fases om het bewustzijn te vergroten en de overgang naar actie te stimuleren. Hiervoor hebben we alle middelen gecreëerd. Denk aan posters, video en social media posts.
Visuele identiteit
Een stijl voor de hele branche
Om zowel aankomend studenten als werknemers en werkgevers aan te spreken kozen we voor een toegankelijke, energieke stijl die je aandacht pakt en vasthoudt. Zowel het opvallende logo in de vorm van een uitroepteken, als de frisse adaptatie van het industrie-eigen CMYK kleurenpalet dragen hieraan bij. Door het gebruik van papier scheuren wordt een link gelegd met de onmisbare fysieke producten uit onze branche.



Resultaat
Het platform kwam tot leven in de vorm van een website die niet alleen mogelijkheden biedt voor gevestigde makers om te groeien en te innoveren, maar ook voor toekomstig creatieven om zich te oriënteren. Neem zelf een kijkje en ontdek wat onze branche te beiden heeft: indruk.nu



