Out of the fast lane

Flossy, Flowers and Coffee is veel meer dan alleen een koffiebar gecombineerd met een bloemenzaak. Bij Flossy binnenkomen is een ervaring van pure geluksmomenten en een oase van rust waarbij je even ‘out of te fast lane’ kunt komen. Dit gevoel is als uitgangspunt genomen en doorgevoerd tot iets wat niet anders te beschrijven is dan met het woord: ‘Flossy’.

strategie

Truly enjoy life

Een specifieke sfeer en een bepaald gevoel vormden de basis van de strategie met als resultaat dat de huisstijl van Flossy als oprecht, eerlijk en warm aanvoelt. Bij Flossy ervaar je een beleving, een volledig uitje, en tegelijkertijd kun je even wegdromen bij de geur van bloemen en een kop koffie vol ontspanning, rust en geluk. Wat er geserveerd wordt naast bloemen en koffie? – Service, kwaliteit en échte passie.

Flossy is een gevoel van elegantie vermengd met een spannende dosis aan rauwe randjes. Het is het intieme maar oprechte gevoel dat zich als een warme deken om je heen slaat bij binnenkomst. En het uitgangspunt waar alle merkelementen aan zijn opgehangen.

Play

ontwerp

immersive experience tussen branding en interieur / exterieur.

Een elegante lijntekening in de vorm van een zegel gecombineerd met een strak simplistisch woordmerk levert een uniek en modern logo op wat perfect in lijn valt met de Flossy-feeling en huisstijl.

Dit sierlijke logo in contrast met rauwe toevoegingen in de vorm van verschillende texturen in het interieur laat goed de intentie van het merk doorschijnen. De ruwe texturen zorgen als een subtiel achtergrond element voor meer persoonlijkheid in de Flossy stijl.

De balans van elegantie en kracht is ook terug te zien in een dynamisch ogend kleurenpalet. Met veel contrast tussen donkere, diepe tinten en feel-good tinten in het pastel is Flossy ook in kleur toegankelijk.

resultaat

De geur van bloemen en koffie.

De branding en huisstijl zijn doorvertaald in alle middelen die nodig zijn voor het opzetten van een onderneming. Van signing tot print deliverables en van sachets tot social media content. Het resultaat laat goed zien hoe strategie, visueel merkbeeld en het geheel in de winkel perfect op elkaar aansluiten.

Mariëtte Flossy founder

“Ik heb het werken met Studio Piraat als erg prettig ervaren. Naast hun creativiteit waardeer ik hen ook heel erg voor hun flexibiliteit. Ze hebben mij altijd genoeg ruimte en tijd gegeven wanneer ik dat nodig had en ze hebben, waar zij konden, echt een last van mijn schouders genomen. Er werd altijd met me mee gedacht, en soms werd dit zelfs een stapje verder genomen doordat Studio Piraat verder dacht en suggesties gaf over dingen waar ik zelf nog niet mee bezig was. Het was erg fijn dat er een groot stuk ontzorgd en uit mijn handen genomen werd door Studio Piraat.”