We zien je!

DAK kindercentra biedt al ruim 100 jaar professionele kinderopvang in Den Haag, Voorburg en Rijswijk. Wij hielpen een duidelijke visie over te brengen in de visuele identiteit waarbij wij hun oude merk in een nieuw jasje hebben gestoken. Met de pay-off: ‘We zien je!’ laten we zien dat DAK kindercentra letterlijk oog heeft voor ieder kind en persoonlijke aandacht en individuele behoeftes voorop stelt.

 

strategie

Focus op kinderen

Om de intenties van DAK kindercentra beter naar voren te brengen in hun visuele identiteit was het belangrijk om de individuele aandacht die zij voor ieder kind hebben te accentueren. Hiervoor was een restyling van het merk nodig. Voor deze rebranding hebben wij het oude merk gerespecteerd, maar alles ontwerptechnisch meer verantwoord neergezet.

Met de nieuwe merkessentie: ‘We zien je!’ lag onze focus ook echt op het zien van alle details. Door subtiele veranderingen aan te brengen en kleine accenten toe te voegen, is er een merk gecreëerd dat precies de juiste snaar raakt.

Play

Ontwerp

Kleine veranderingen, grote impact

Ten eerste is er een subtiele kleurwijziging van een harde en felle kleur rood naar warm en liefdevol rood toegepast. Dit zorgt voor een gevoel van vertrouwen. Dit nieuwe rood vormt ook de basis voor een uitgebreid beeldconcept waarbij altijd een element in DAK rood op de foto moet voorkomen. Daarnaast zijn hoekjes afgerond en zijn woord- en beeldmerk in balans gebracht.

Een andere subtiele toepassing is de conceptuele toevoeging in de vorm van een groeicurve. Dit met de gedachte dat bij DAK kindercentra kinderen de ruimte krijgen om te groeien en hierin gestimuleerd worden. Dit principe komt terug in de vormentaal als een grafische groeicurve die de herkenbaarheid van een DAK uiting vertegenwoordigt.

Daarnaast is er ook een restyle gedaan van iconen. DAK kindercentra had al iconen, maar deze zijn overgenomen en aangepast zodat ze precies in de nieuwe stijl passen. De speelse iconen in een speelse stijl alsof het een kleurplaat is, zorgt ervoor dat de iconen ook in de nieuwe stijl krachtig blijven en kindvriendelijk zijn wanneer ze los gebruikt worden.

 

Resultaat

Nu overal zichtbaar

Het resultaat van deze rebranding is een subtieler, kindvriendelijker, en warmer aanzien voor DAK Kindercentra. Kleine veranderingen zorgen ervoor dat er een veiliger gevoel wordt gecreëerd wat ervoor zorgt dat het toegankelijker en aantrekkelijker wordt voor ouders om hun kind er naartoe te brengen.

Naast het merk hebben wij er ook voor gezorgd dat DAK zich beter kan laten zien aan de buitenwereld. Hiervoor hebben wij print uitingen, social media templates, een website en een beeldconcept geleverd. Als laatste hebben wij hen ook geholpen met een nieuwe campagne genaamd ‘uit je DAK’.

Play