Organisaties en mensen met elkaar in flow brengen

Hoe je jouw bedrijf naar een hoger Nivo brengt? Door de ambities van je werknemers en de doelen van de organisatie op elkaar af te stemmen. Met een gezonde dosis lef en creatief denkvermogen gaat Gieni, Nivo’s oprichtster, aan de slag om dit te realiseren. Wij hielpen haar deze visie te vertalen naar een passende en herkenbare merkidentiteit.

strategie

Diepte vormt de basis

In ons ontwerp voor de merkidentiteit van Nivo staat niet alleen de werkwijze, maar ook het karakter van het bedrijf centraal. Nivo brengt mensen en hun organisaties in een flow die ervoor zorgt dat alle partijen het maximale uit zichzelf kunnen halen. Om de klant als uitgangspunt te nemen en deze altijd voorop te stellen, plaatst Nivo zichzelf op de achtergrond. Dit aspect van diepte vormde de basis voor de huisstijl die we voor hen creëerden.

ontwerp

Harde organisatiedoelstellingen met een menselijk karakter

Het spelen met diepte keert in alle elementen terug, van het logo tot de lay-outs in het merksysteem. Zo wordt het hoofdonderwerp altijd voorop geplaatst. Dit is zowel een verwijzing naar de prioriteit van Nivo, als de toekomstvisie die zij samen met de klant realiseren.

Daarnaast is er in het logo gebruik gemaakt van symbolische elementen om de merkidentiteit te vertalen. Zo is de i aangepast om het idee van een schans weer te geven; een verwijzing naar de kracht van Nivo om bedrijven naar hun toekomst te lanceren. Ook de scherpe en afgeronde hoeken zijn een strategische keuze die visualiseert hoe Nivo harde organisatiedoelstellingen combineert met een menselijk karakter.

De werkwijze van Nivo vindt men terug in de doodles. Deze wijzen op de eigenzinnige en schematische aanpak waarmee Nivo resultaten boekt.

resultaat

Klaar voor de toekomst

Door uit te gaan van de merkessentie creëerden we een authentieke huisstijl en uitgebreid middelenpakket. Met deze nieuwe merkidentiteit is ook Nivo klaar voor de toekomst.