#tijdvoornolten

Waar begin je met het verhogen van de naamsbekendheid? Een goed onderzoek om te zien waar je nu staat, bij welke doelgroep er kansen liggen en wat nu precies de uitdaging is.

Strategie

Associëren. Nolten = schoenen. En schoenen = Nolten.

Voor Nolten Schoenen, ruim 10 winkels in regio Haaglanden, rolde we a.d.h.v. een stevige maar simpele strategie een naamsbekendheid campagne uit.

De strategie? Associëren. Nolten = schoenen. En schoenen = Nolten. Hier voegde een aantal kernwaarden van Nolten aan toe om het echt eigen te maken. Aandacht, kwaliteit, een echt uitje in de winkel door goede service en mooie schoenen. Het is tijd voor goede schoenen. Het is #tijd voor Nolten.

Ontwerp

Een herkenbare dynamische campagne stijl

De stijl bestaat uit 2 vaste en 2 variabel element. 1. #tijd voor 2. Schoenen & Nolten. Het variabelen element uit de campagne is het bijvoeglijk naamwoord. Zo kan Nolten eindeloos campagnes maken. Van goede schoenen, zomerschoenen tot thuisblijf schoenen. En natuurlijk de opmaak kan verschillen in kleur en layout, afhankelijk van het seizoen en de campagne.

Vanuit de N creëerde we een vormentaal die ‘ton sur ton’ op de achtergrond gebruikt wordt om zo én content vlakken te creëren én het gevoel van een modieuze schoenenwinkel neer te zetten, zonder puur afhankelijk te zijn van dure fotografie.

Met een campagnehuisstijlgids legde we net voldoende regels vast om consistent gebruik makkelijk te maken maar met voldoende bewegingsvrijheid om zelf te creëren. Het moet natuurlijk voor iedereen leuk blijven.

Resultaat

Een hogere koopintentie en versterkte product associatie

Een simpele maar krachtige campagne, genoeg variatie mogelijk maar altijd met één stip op de horizon. De doelgroep associeert na het zien van de campagne, schoenen met Nolten en andersom. Om zo uiteindelijk een hogere koopintentie te realiseren.

“Er was meteen een klik met Studio Piraat. In korte maar duidelijke stappen hebben ze een big idea ontwikkeld om een merkcampagne voor Nolten op te zetten. De samenwerking met andere bureaus, open houding en flexibiliteit maakte Studio Piraat voor ons de perfecte partner om op een no-nonsense manier mooie initiatieven te realiseren die passen bij een MKB-onderneming.”

Danny Bakker Nolten Manager E-Commerce